

Google+ Pages
Is this your business?
I work in different spheres of action as a teacher, trainer, e-moderator and online-coach:
• research assistant for network culture and academic writing
• trainer in vocational preparation (IT, Office Tools)
• organization of school and job-related education projects
• integration of Social Media applications in the professional and academic training
• development + curation of online-Courses (E-Moderating according to Gilly Salmon, Community Management, Creative Writing and Writing with / trough / under / about Social Media
… I studied German Literature & Psychology, I was acting and performing political Theatre, I have hold visiting professorships on Art Colleges, I tried to be a Teacher in German Language and Art (failed!) and am now engaged in Social Learning and Social Writing.
Poetry must be made by all and not by one!
hashtags:
#curation, #hyperfiction, #Elearning, #Coach, #educhat, #SocialMedia, #writing
******************************
Deutsch / German: Kurzbio
Heiko Idensen, Lernbegleiter, Ausbildungscoach, Social-Media Learning,
E-Moderator. Entwicklung und Kuratieren von Online-Kursen und Social
Media Lern-Plattformen für akademische, schulische & berufliche Ausbildung,
kreatives und wissenschaftliches Schreiben ...
http://twitter.com/#!/
heikoidensen@gmail.com
- ADWHE-Moderator, online-Coach, 2009 - present
- LEB Bildungszentrum HannoverLernbegleiter,, 2009 - present
- Universität Magdeburg, Hamburg
- Universität Hannover1975
- Hannover
- Bakede, Bad Münder
Stream
Heiko Idensen
-Heiko Idensen
- - Public...
Diese und andere Fragen zur Moderation sozialer Netzwerke bearbeiten wir in praktischen Lernszenarien in dem OnlineKurs EModeration vom...Expand this post »
Heiko Idensen
- - PublicHeiko Idensen
- PublicAuch Kindle highlights können synchronisiert werden!
Vielleicht auch ein Beitrag zum "öffnen" geschlossener Plattformen (was man auch immer an Amazon und Kindle kritisieren mag - immerhin kann man überhaupt highlights sharen (natürlich auch mit den entsprechenden...Expand this post »
1. Hochladen per dropbox oder
2. eben direkt aus einer Kindle-App heraus Markierungen teilen ...
Heiko Idensen
- Publichttp://bit.ly/debug150 mit vielen Links und Ressourcen
zum Thema Social Reading:
http://www.scoop.it/t/social-media-writing/p/912539082/social-reading-einsames-lesen-war-gestern-zwischen-den-zeilen-von-der-drm-fessel-zur-zitat-api
((((((( """Resourcen"""" ))))))
http://www.scribd.com...Expand this post »
Heiko Idensen
- PublicI collected some informations about the process and the features.
And what Tool did I use?
scoop.it of course :-)
http://www.scoop.it/t/curating-social-learning/p/854239266/educators-are-natural-curators-scoop-it-launches-scoop-it-education-with-co-curation
Heiko Idensen
- Public
Der +Steffen Peschel hat in einer anderen Diskussion auf Facebook die These aufgestellt: "Wissen wird immer aus der Ich-Perspektive wiedergegeben, und darin liegt auch der Unterschied/Mehrwert zur reinen Information. Dass dabei die persönliche Erfahrung und Bewertung von Wissen mitspielt, ist also genau richtig." Und ich würde noch weiter gehen...Expand this post »
Heiko Idensen
- Public... wobei der Gesang auf twitter und google+ mindestens genauso interessant ist als die "Nachrufe"
(mit zahlreichen tweets und feeds, Interviews (z.B. in der taz zum "Rauchen"), einem wunderbaren Ausschnitt aus der CD "Nymphen und Sirenen", zahlreichen Videos, Vorträgen...Expand this post »
Heiko Idensen
- PublicHeiko Idensen
- PubliciPadagogy: ipad2learn #iPad #E-Learning #edtech #mlearning #teching learni.st Create fluid mobile & open elearning objects with iPads for mobile e-reading, e-writing, e-learning, e-teaching, e-coaching, e-talking, e-li |
Infinite Storage on Your Desktop @ Bitcasa www.bitcasa.com Bitcasa. Why Bitcasa? Blog. Somebody really likes you, they think you should get infinite storage! We'll be launching our beta soon. Sig |
iPadagogy: ipad2learn #iPad #E-Learning #edtech #mlearning #teching learni.st Create fluid mobile & open elearning objects with iPads for mobile e-reading, e-writing, e-learning, e-teaching, e-coaching, e-talking, e-li |
Thank a Teacher Thursday: EdmodoCon Edition mat.usc.edu It's always Teacher Appreciation Day here on Thursdays and today we've decided to feature a group of teachers and educators who spoke yester |
» Storify wins top journalism innovation award www.lostremote.com Storify wins top journalism innovation award |
Diigo Bookmark, Archive, Highlight & Sticky-Note - Chrome Web Store chrome.google.com Highlighter & post-it notes, bookmark & archive. All-in-one research tool. |
Storify Extension - Chrome Web Store chrome.google.com Official Storify.com Chrome Extension - make social media stories |
Leo Lookup - Chrome Web Store chrome.google.com Looks up a text selection in Leo.org (set for English/German) |
Virenschleuder-Preis virenschleuderpreis.de Leander Wattig und Carsten Raimann suchen die erfolgreichsten Marketing-Maßnahmen im Social Web |
TeachingResourceExchange.com - Ethics in Design- PREZI www.teachingresourceexchange.com Definition of and examples of ethical issues in relation to Design and Technology Stage 6 course. . . http://prezi.com/so9xnho55fh/ethics-in |
Hochschule Osnabrück: duale und berufsbegleitende Studiengänge www.hs-osnabrueck.de 1: Aktuell. 2: Studium. 2.1: Studiengänge. 2.1.1: Bachelor-Studiengänge. 2.1.2: Master-Studiengänge. 2.1.3: Weiterbildungs- und Zusatzstudie |
E-learning and Digital Cultures www.coursera.org E-learning and Digital Cultures is aimed at teachers, learning technologists, and people with a general interest in education who want to de |
Fundamentals of Online Education: Planning and Application www.coursera.org Fundamentals of Online Education: Planning and Application is a free online class taught by Fatimah Wirth of Georgia Institute of Technology |
#BlogSprint in Progress (live) 6.07.12 20-22.45 Uhr | Dörte Giebel . Net... www.scoop.it ... in drei Durchgängen mit Dörte Giebel @dieGoerelebt als "springender Gastgeberin" des Text-Salons: Erstaunlich, was in so kurzer Zeit kon |
5 simple steps to build SWOT Analysis for your Blog | The 21st Century www.scoop.it It’s important that you know what your blog’s goals are? Why you’re blogging? Will give you direction as well as a framework to review wheth |
Building Different MOOC's for Different Pedagogical Needs - Technology -... www.scoop.it Erfahrungsbericht eines Open Courses auf Blackboard - interessante kritische Kommentare um Kursdesign in den Kommentaren :-) (Auszug siehe u |
App-Empfehlungen interessante Auswahl von LernApps für 4-16 Jährige | ip... www.scoop.it Gestern ist in der Sonntagszeitung der folgende Artikel von Gabi Schwegler erschienen, in dem schulesocialmedia.com erwähnt wird – weil ich |
Flashcards Deluxe: Karteikarten-App für iPhone, iPad, iPod touch -> z... www.scoop.it Flashcards Deluxe ist eine mächtige, aber dennoch einfach zu bedienende Karteikarten-App für Ihr iPhone, iPad oder iPod touch, die Sie zum L |
Engage Students with Flipped Video Tasks | #opco12: Trends im E-Learning... www.scoop.it One of the major criticisms of this method though is that a dull unengaging content doesn't suddenly become engaging because it's on a video |
Arbeit mit wissenschaftlicher Literatur arbeitsblaetter.stangl-taller.at Das Schreiben wissenschaftlicher Texte in unterschiedlichen Formaten begleitet StudentInnen während ihres Studiums - ist eine der wichtigste |