Economics
Society
The constant need for change demands too much of us and costs more than it actually saves.
Rights sold to: Korea (Hanbit Biz)
Change: Kiss my Arse
Change mich am Arsch
Wie Unternehmen ihre Mitarbeiter und sich selbst kaputtverändern
The value of constant change, life-long learning and personal development has never been challenged as frankly and plausibly as in this book. Nowadays, companies expect their employees to be flexible, adapt, undertake further training, suddenly switch direction and be able to change values and skills as if they were items of clothing. The motto in human resources development is: whoever doesn’t fit, is made to fit. People become something that they’re not. There’s no way that can work. Axel Koch uncovers why we’re taken in by a collective misconception when it comes to change mania and what a balance between stability and change could look like.
Firmen erwarten heutzutage von ihren Mitarbeitern, dass sie Flexibilität zeigen, sich anpassen, weiterbilden, um 180 Grad drehen können und auch ihre Werte und Fähigkeiten wechseln, als wären diese eine Jacke. Die Devise in der Personalentwicklung lautet: Wer nicht passend ist, wird passend gemacht. Menschen sollen zu dem werden, was sie nicht sind. Das kann nicht funktionieren. Axel Koch deckt auf, warum wir mit dem Change-Wahnsinn einem kollektivem Irrtum aufsitzen und wie eine Balance zwischen Stabilität und Veränderung aussehen kann.
Axel Koch holds a doctorate in psychology and is a professor of training and coaching at the University of Applied Management in Ismaning. He works as a management consultant himself. In 2008 he wrote the bestseller Die Weiterbildungslüge under the pseudonym Richard Gris. In his research, Koch focuses on sustainable personal development and individual change processes.
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